W ramach Programu ZIP doktoranci Uniwersytetu Warszawskiego mogą skorzystać z ciekawej oferty ogunów. Szczegóły oferty poniżej.
I tura rejestracji trwa od 10 do 16 lutego, kolejne tury w pierwszym tygodniu zajęć
Link do rejestracji:
https://rejestracja.usos.uw.edu.pl/catalogue.php?rg=0508-OG-ZIP-2019L
Effective Reading and Summary Writing in English – ZIP
This course is addressed to PhD students who want to improve their reading and writing skills, especially in the area of identifying the most relevant fragments of academic texts, paraphrasing the original text, avoiding plagiarism and preparing clear and informative summaries. It aims at providing students with greater confidence in dealing with academic texts and preparing abstracts.
Prowadząca: Ewa Górczyńska
30 h (20 h stacjonarnie + 10 h zdalnie)
Wtorki, 16:45-19:15
Początek zajęć: 24 marca 2020
Moodle bez tajemnic – nowoczesna dydaktyka uniwersytecka – ZIP
Celem głównym zajęć będzie przygotowanie doktorantów do opracowania i przeprowadzenia własnych zajęć e-learningowych z wykorzystaniem platformy Moodle. Zajęcia będą zawierały obszerny komponent praktyczny, udział w zajęciach wymaga posiadania własnego laptopa.
Prowadzące: Magdalena Eljaszuk, Monika Galbarczyk
30 h (21 stacjonarnie + 9 h zdalnie)
Wtorki, 10:00-12:15
Początek zajęć: 25 lutego 2020
Krytyka ideologii w analizie życia społecznego – ZIP
Krytyka ideologii to jedna z perspektyw stale obecnych w naukach społecznych. Inspiruje do uważnego przyglądania się używanemu językowi, poszukiwania efektów działania władzy w pozornie neutralnych praktykach życia codziennego, ukazuje nierzadko paradoksalny charakter tego, co jawi się jako wyzwalające. Zajęcia będą autorskim przeglądem teorii ideologii i problemów, które można badać odwołując się do tej perspektywy.
Prowadzący: Krzysztof Świrek
30 h
Środy, 16:45-18:15
Początek zajęć: 26 lutego 2020
Ogrody od podszewki – ZIP
W czasie zajęć będzie można spojrzeć na Ogród Botaniczny z różnych perspektyw. Poznać go jako splot relacji, które można spróbować rozwikłać i zrozumieć – ekologicznych, emocjonalnych, związanych z historią nauki, politykami dotyczącymi ochrony roślin i wielu innych. Poznać narzędzia dydaktyczne wykorzystywane w edukacji nieformalnej, spędzić czas w parku Ogrodu przyglądając się żyjącym i bywającym w nim organizmom, poddać analizie i dyskusji wyniki własnych obserwacji oraz czytane teksty.
Prowadząca: Iwa Kołodziejska
30 h
Wtorki, 11:30-14:30
Początek zajęć: 17 marca 2020
Opowiadam, przekonuję, badam – ZIP
Współczesny akademik w zasadzie nie może prowadzić badań jedynie w zaciszu komputera, lektur i notatek. Musi ze swoją pracą naukową wyjść do ludzi, przedstawiać ją na forum publicznym podczas konferencji, poddać krytyce w czasie rozprawy doktorskiej, musi swoje pomysły „opakować i sprzedać” w konkursach grantowych, musi o nich ciekawie opowiadać, upowszechniając naukę oraz prowadząc zajęcia dydaktyczne. Nie wszyscy rodzą się z takimi samymi retorycznymi predyspozycjami, ale wszyscy mogą poznać kilka zasad, które ułatwią opowiadanie o swoich zainteresowaniach badawczych w sposób efektywny, elegancki i etyczny. Następnie pozostaje już tylko: ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć.
Prowadząca: Ewa Modrzejewska
30 h
Wtorki, 15:00-18:15
Początek zajęć: 10 marca
Participer à des événements académiques – ZIP
Le cours offre une préparation linguistique pour la participation à de nombreux événements académiques afin de développer la compétence de communication dans un contexte universitaire, élargir la prise de conscience linguistique et améliorer l’autonomie de l’apprenant.
Prowadząca: Iwona Bartnicka
30 h
Wtorki, 15:00-18:15
Początek zajęć: 7 kwietnia 2020
Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi w pracy dydaktycznej – ZIP
Przed doktorantami jako młodymi dydaktykami i osobami, które często dopiero niedawno ukończyły studia magisterskie, stoi bardzo dużo wyzwań – począwszy od tego, jak zbudować autorytet wśród studentów, jak zapanować nad grupą czy jak radzić sobie z trudnymi słuchaczami. Celem warsztatów jest zdobycie podstawowych umiejętności, które pozwolą na lepsze zarządzanie sytuacjami kryzysowymi na zajęciach i w większym stopniu umożliwią radzenie sobie z własnym stresem i emocjami z tym związanymi.
Na zajęciach będziemy czerpać z teorii asertywności, emocji i motywacji, komunikacji oraz zarządzania grupą. Zajęcia będą miały charakter warsztatowy, tzn. będziemy się skupiać na konkretnych przykładach, doświadczeniach uczestników zajęć, które oni będą wnosić na warsztaty oraz na możliwych rozwiązaniach tych sytuacji, nie na ich teoretycznych aspektach.
Prowadząca: Alicja Gniewek
24 h
Środy, 17:45-21:00
Początek zajęć: 1 kwietnia 2020
Grundlagen des wissenschaftlichen Arbeitens – ZIP
Der Workshop führt in die Grundlagen des wissenschaftlichen Arbeitens ein. Ausgehend von der Erarbeitung und Einübung verschiedener Techniken zum Planen, Organisieren und Durchführen von wissenschaftlichen Veranstaltungen, werden grundlegende Techniken zum Textverständnis sowie Schreibhandlungen und Präsentation thematisiert und eingeübt.
Dabei werden Deutschkenntnisse auf dem Niveau B2+/C1 vermittelt, bes. Themen, die aktiver Mitarbeit am Unterricht dienen.
Neben einer Schwerpunktlegung auf die kommunikative Kompetenz werden interkulturelle Aspekte berücksichtigt und gefördert.
Prowadzący: Marcin Stachurski
30 h
Poniedziałki, 17:45-20:00
Początek zajęć: 2 marca 2020
Научные мероприятия: организация, проведение, участие – ZIP
Целью занятий является подготовка учащихся к организации и проведению научных мероприятий различного характера. Учащиеся овладеют необходимыми навыками активного участия в конгрессах, конференциях, семинарах, мастер-классах, круглых столах, а также пленарных заседаниях, проводимых на русском языке.
Prowadzący: Józef Dobrowolski
30 h
Środy, 13:15-14:45
Początek zajęć: 26 lutego 2020
Academic Discussions and Debates in English – ZIP
The course addresses the need of doctoral students and future academics to express their opinions on general and specific academic issues in various types of discussions and debates, as well as engage in polemics with other academics. It offers a chance to develop speaking, discussion and debate skills in English and to practice expressing one’s professional views in a friendly, classroom environment. While practicing these communication skills, the participants also become better listeners and consumers of academic communication.
The course teacher is an experienced university teacher of English, specializing in English for Specific Purposes (ESP) and English for Academic Purposes (EAP). Her previous contribution to the ZIP program was a popular Academic Public Speaking in English course, which also focused on productive oral skills. The present course may thus be seen as a logical extension of that course.
Prowadząca: Bożena Górska-Poręcka
30 h
Poniedziałki, 15:00-16:00
Początek zajęć: 24 lutego 2020
Activate Your Academic Skills – ZIP
This course will prove useful for students who wish to refresh their English skills and/or enhance their academic skills, such as presenting their research results orally, conversing in both formal and informal academic interactions, writing academic papers, or dealing effectively with extensive reading load. The course will focus on developing the four skills as well as vocabulary, with the use of multimedia input (a range of short films/TV series, vlogs, talks, authentic texts, etc.). During class meetings, students will have a chance to activate their English, get acquainted with a given material, work with the new vocabulary and discuss ideas in small groups. Different learning techniques will be introduced.
In the online component, further study tips and materials will be offered. Students will also get a chance to further practise newly acquired vocabulary and share ideas and opinions in online forums.
Prowadząca: Anna Łętowska-Mickiewicz
30 h (20 h zajęć stacjonarnych, 10 h online)
Środy, 8:15-11:30
Początek zajęć: 18 marca 2020
Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") aby zapewnić maksymalną wygodę w korzystaniu z naszego serwisu.