Stronę napędza Drupal

Pracownia terenowa – projekt Instytutu Kultury Polskiej

Kurs Pracownia terenowa, organizowany na studiach sztuki społeczne, zakładał stworzenie studenckiej grupy roboczej, która weźmie udział we wspólnym procesie oraz zrealizuje wszystkie etapy projektu twórczego w społeczności lokalnej – od diagnozy do przygotowania działań opartych na jej wynikach. Celem kursu było zdobycie przez studentów i studentki umiejętności prowadzenia badań w działaniu, twórczych konsultacji społecznych, a także tworzenia i realizacji pomysłów na projekty w przestrzeni publicznej.

Pracownia terenowa odbyła się poza kampusem uniwersyteckim, w dzielnicy Śródmieście Południowe w Warszawie. Oparta była na współpracy z niezależnym miejscem kultury – Szkołą –– znajdującą się przy ul. Emilii Plater 31, siedzibą dwóch organizacji pozarządowych: Komuna Warszawa oraz Stowarzyszenie Pedagogów Teatru.

W ramach kursu studenci i studentki zrealizowali następujące projekty:

  • warsztaty artystyczne dla dzieci ukraińskich podczas Ukraińskiego Dnia Dziecka. Ich rezultatem były namalowane pocztówki z Warszawy, które zaprezentowano w tymczasowej galerii społecznej.
  • badania historii Ogrodu Pomologicznego, który mieścił się na terenie Szkoły w latach 1870–1944. W odpowiedzi na diagnozę zaprojektowana została gra terenowa „Pomum – tajemnice Ogrodu Pomologicznego”, której celem było przybliżenie wiedzy o Ogrodzie mieszkańcom oraz podjęcie dyskusji o roli zieleni we współczesnej metropolii.
  • projekt wokół społecznej historii szkół, które mieściły się przy ul. Emilii Plater 31. Poza sieciowaniem społeczności absolwenckiej grupa podjęła się pracy z pamięcią przestrzeni, zbierania wspomnień oraz zdjęć absolwentów i absolwentek. Finał miał formę wystawy przygotowanej na podstawie pozyskanych materiałów oraz spotkania absolwentów szkół.

Nad prawidłowym przebiegiem projektu Pracownia terenowa czuwały: dr Zofia Dworakowska oraz Natalia Gretzyngier.

Materiał filmowy: https://drive.google.com/file/d/1lgf3JcpPkp4dkZ57kIP72SAqloT1D3wm/view?usp=sharing

 

Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") aby zapewnić maksymalną wygodę w korzystaniu z naszego serwisu.

Zgadzam się Ukryj komunikat