Do 5. października 2021 roku potrwa nabór do pilotażowego programu Młodzi Dydaktycy, którego realizację zaplanowano w okresie od X 2021 r. do X 2022 r.
Zgłoszeń uczestników programu dokonują kierownicy jednostek dydaktycznych w porozumieniu z kierownikami jednostek organizacyjnych, za zgodą pracownika.
Program składa się z dwóch komponentów:
Uczestnicy programu mają wpływ na jego kształt – mogą zgłaszać organizatorom propozycje tematów szkoleń fakultatywnych. Program zakłada wymianę doświadczeń, rozwiązywanie studium przypadku, wykłady, warsztaty, dyskusje, prezentacje, pracę w grupach, pracę indywidualną i autorefleksję.
Wśród szkoleń obligatoryjnych znalazły się następujące tematy
Nr szkolenia | Temat szkolenia | Czas trwania (godz. dyd.) |
1/O |
Nasze mocne strony przydatne w dydaktyce - warsztat integracyjny połączony z rozpoznaniem własnych zasobów |
8 (stacjonarnie) |
2/O |
Wprowadzenie do dydaktyki dorosłych |
12 |
3/O |
Budowanie relacji ze studentami |
8 |
4/O |
Sylabus w dydaktyce akademickiej |
4
|
5/O |
Komunikacja i techniki prezentacji |
12 |
6/O |
Praca ze studentami ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
|
4 |
7/O |
Metody sprawdzania osiągniętych efektów uczenia się wraz z udzielaniem informacji zwrotnej
|
12 |
8/O |
Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach podczas zajęć dydaktycznych na uczelni |
8 |
Przykładowa lista szkoleń fakultatywnych
Nr szkolenia | Temat szkolenia | Czas trwania (godz. dyd.) |
1/F
|
Ochrona danych osobowych |
4 |
2/F |
Prawo własności intelektualnej w dydaktyce |
6 |
3/F |
Znajomość USOSweba |
4 |
4/F
|
Zagadnienia równoważności |
4 |
5/F
|
Tutoring vs Mentoring |
8 |
6/F |
Tworzenie sylabusa w praktyce |
8 |
7/F |
Test jako instrument oceniania akademickiego
|
12 |
Uroczysta inauguracja (online) z przedstawicielami Zespołu Rektorskiego odbędzie się 12 października w godz. 10:00 – 12:00. Oprócz uczestników udział w niej wezmą: Pełnomocniczka Rektora ds. jakości kształcenia, kierownik Programu ZIP, kierownicy jednostek organizacyjnych prowadzących dydaktykę, kierownicy jednostek dydaktycznych, trenerzy i doradcy oraz przedstawiciele organizatora, tj. Biura Spraw Pracowniczych.
Program Młodzi Dydaktycy skierowany jest do początkujących dydaktyków (do 5 lat doświadczenia w prowadzeniu zajęć dydaktycznych ze studentami) chcących rozwijać kompetencje potrzebne w pracy dydaktycznej. Program jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach PO WER w Programie zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego (ZIP).
W celu ustalenia zakresu merytorycznego programu zostały przeprowadzone wywiady indywidualne i warsztaty kompetencyjne z potencjalnymi uczestnikami oraz warsztaty kompetencyjne z kierownikami jednostek dydaktycznych. Wnioski z przeprowadzonych rozmów pomogły w stworzeniu Modelu kompetencyjnego dydaktyka na początku kariery dydaktycznej, tj. listy kompetencji (wiedza, umiejętności, postawy) koniecznych do wykonywania obowiązków dydaktycznych.
Model kompetencyjny dydaktyka na początku kariery dydaktycznej
Kompetencje społeczne i osobiste
Kompetencje dydaktyczne
Kompetencje formalne i techniczne
Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") aby zapewnić maksymalną wygodę w korzystaniu z naszego serwisu.