Stronę napędza Drupal

Zajęcia z Psychoedukacji

W semestrze letnim ruszają, organizowane przez Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, zajęcia z Psychoedukacji.

Pierwsze z nich to Zalety charakteru jako podstawa przedsiębiorczości

Celem zajęć jest zrozumienie własnych zalet charakteru, rozwinięcie umiejętności ich świadomego stosowania w różnych sytuacjach oraz kształtowanie umiejętności stosowania zalet sygnaturowych do wzmacniania zastosowań innych zalet, np. samoregulacji i wytrwałości. Zgodnie z podejściem psychologii pozytywnej m.in. w ujęciu Seligmana i Petersona, świadome korzystanie z mocnych stron charakteru przynosi szereg korzyści w życiu zawodowym, osobistym i emocjonalnym, a także zdrowotnym. Korzystanie z tzw. zalet sygnaturowych sprawia, że wykonywanie różnych czynności wiąże się z pozytywnymi emocjami, zaangażowaniem w zadania oraz sprzyja szybszym postępom, zwiększa pewność siebie przy wykonywaniu zadań i sprzyja ich realizacji. Celem zajęć jest zrozumienie własnych zalet charakteru, rozwinięcie umiejętności ich świadomego stosowania w różnych sytuacjach oraz kształtowanie umiejętności stosowania zalet sygnaturowych do wzmacniania zastosowań innych zalet, np. samoregulacji rozumianej jako samodyscyplina i samokontrola oraz wytrwałości rozumianej m.in. jako wytrwałość w dążeniu do celu, przezwyciężanie trudności i przyjemność w dążeniu do celu. W programie stosowane są m.in. interwencje proponowane przez M. Seligmana oraz R. Niemiec.

Drugie to Komunikacja interpersonalna jako podstawa przedsiębiorczości

Umiejętności związane z dostrzeganiem i prawidłowym interpretowaniem intencji partnera rozmowy oraz umiejętność spójnej, wiarygodnej i adekwatnej do sytuacji reakcji mają fundamentalne znaczenie dla rozwijania konstruktywnych relacji międzyludzkich, także w zakresie pracy zawodowej. Stosując wybrane narzędzia zaproponowane przez Schultza von Thuna, studenci nauczą się identyfikować różne płaszczyzny wypowiedzi oraz identyfikować własne wewnętrzne reakcje  w celu wypracowania spójnego i wiarygodnego komunikatu.

W trakcie zajęć studenci nauczą się narzędzi zaproponowanych przez Schultza von Thuna takich jak kwadrat komunikacyjny oraz zarządzanie wewnętrznym zespołem. Będą mieli okazję do identyfikacji 4 płaszczyzn komunikatu (rzeczowa, apelowa, ujawniania siebie oraz relacyjna), do ćwiczenia formułowania komunikatów wielopłaszczyznowych lub najlepiej oddających ich własne intencje oraz do wspomagania partnerów interakcji w wyrażeniu ich kluczowych intencji poprzez zadawanie odpowiednich pytań i parafrazowanie. Będą mieli także okazję przyjrzeć się swoim wewnętrznym reakcjom na wybrane sytuacje interpersonalne by wypracować spójny i wiarygodny komunikat adekwatny do wewnętrznych reakcji oraz kontekstu sytuacyjnego.

 

Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") aby zapewnić maksymalną wygodę w korzystaniu z naszego serwisu.

Zgadzam się Ukryj komunikat