Stronę napędza Drupal

Zwycięzcy BraveCamp

Aplikacja dla osób niesłyszących ułatwiająca kontakt ze służbami ratunkowymi to zwycięski projekt letniej edycji BravaCamp – obozu szkoleniowo-integracyjnego dla studentów.

Od 8 do 14 lipca w podwarszawskim Jadwisinie odbyła się letnia edycja BraveCamp. Uczestniczyło w nim 22 studentów, którzy wzięli udział w warsztatach i wykładach połączonych z ćwiczeniami dotyczącymi budowy zespołu, kompetencji przywódczych i biznesowych.

– Zwycięzcami są wszyscy uczestnicy obozu. Dzięki rozwinięciu projektów biznesowych, naukowych i społecznych, podnieśli oni swoje kompetencje przedsiębiorcze i komunikacyjne – podkreśla dr Agnieszka Pugacewicz, koordynatorka modułu kompetencji w programie ZIP.

Nowe 112 i skuteczna maska

10 tys. zł, czyli nagrodę główną otrzymała Dorota Jankowska, studentka matematyki na Uniwersytecie Warszawskim i autorka projektu „112 dla osób głuchoniemych”. Komisja konkursowa doceniła jej pomysł za „głęboką wrażliwość na potrzeby społeczne”. – Dzięki wygranej uda mi się stworzyć aplikację dla osób niesłyszących, która w razie potrzeby ułatwi im kontakt ze służbami ratunkowymi – wyjaśnia zwyciężczyni.

Nagrodę specjalną, czyli rok bezpłatnej preinkubacji w UWRC, spółce celowej Uniwersytetu Warszawskiego, otrzymał Stanisław Serafin, student Wydziału Zarządzania, który chce produkować indywidualnie zaprojektowane muszki dla mężczyzn.

Nagroda publiczności powędrowała do Katarzyny Skoczylas, studentki II roku MISMaP UW, która stworzyła projekt badania użyteczności i bezpieczeństwa masek przeciwsmogowych. – Na wartość BraveCamp składają się dwa czynniki, ludzie i warsztaty, które wzajemnie mocno na siebie oddziałują. Tydzień w towarzystwie ambitnych aktywnych studentów to niesamowita wartość sama w sobie, a wzbogacona o wiedze merytoryczną i spotkania z ekspertami to doświadczenie absolutnie bezcenne – mówi uczestniczka obozu.

Jury postanowiło też przyznać dwa wyróżnienia studentkom Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Katarzyna Pęksa otrzymała je za projekt „Uhura, czyli innowacyjne zidentyfikowanie potrzeb osób, które straciły głos”, natomiast Anna Nowak za pomysł „MedStudent” dotyczący potencjału biznesowego w bieżących trendach i tworzenia nowej jakości zawodu lekarza.

BraveCamp został zorganizowany w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego współfinansowanego ze środków PO WER, ścieżka 3.5. Sponsorem nagrody głównej w konkursie jest firma Pfizer. Kolejną edycję zaplanowano na luty.

Fot. Inkubator UW

Więcej informacji

Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") aby zapewnić maksymalną wygodę w korzystaniu z naszego serwisu.

Zgadzam się Ukryj komunikat