Stronę napędza Drupal

Aktualności

Akademia Liderów

Harmonogram warsztatów, cz. 1 (pdf)

Harmonogram warsztatów, cz. 2 (pdf)

Harmonogram warsztatów, cz. 3 (pdf)

Celem programu jest wsparcie liderów UW w realizacji zadań związanych z kierowaniem zespołem oraz stworzenie przestrzeni do wymiany doświadczeń i dyskusji, prowadzących do generowania nowych, ciekawych rozwiązań organizacyjnych.

Program zakłada koncentrację na umiejętnościach miękkich liderów, takich jak planowanie pracy zespołu i delegowanie zadań, rozwój i motywowanie pracowników, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, przeprowadzanie zmian.

Program Akademii Liderów powstanie po konsultacjach, przeprowadzonych w gronie pracowników Uniwersytetu. Trwają dyskusje nad kompetencjami potrzebnymi liderom w obliczu zmian wynikających ze zmieniającego się otoczenia zewnętrznego, Ustawy 2.0, ale także prowadzonych przez Uniwersytet projektów strategicznych. Zwieńczeniem programu będzie uzyskanie dyplomu ukończenia Akademii Liderów Uniwersytetu Warszawskiego.

Program realizowany będzie od wiosny 2020 r. do połowy 2021 r. Każdy uczestnik programu weźmie udział w cyklu warsztatów. Początek programu przewidziano na początek 2020 roku.

Adresatami programu są pracownicy Uniwersytetu pełniący role kierownicze lub przygotowywani do objęcia takiej roli w ciągu 2 lat od daty zakończenia programu (zatrudnionych w grupie pracowników niebędących nauczycielami akademickimi). Docelowo program ma objąć wszystkich obecnych liderów w Uczelni. Uczestnicy programu zostaną wskazani przez kierowników jednostek.

Terminy realizacji

Program będzie realizowany od wiosny 2020 r. do końca 2021 r. Każdy uczestnik weźmie udział w 6-ciu dwudniowych szkoleniach. Pierwsze z nich odbędzie się poza Warszawą, natomiast kolejne będą miały charakter stacjonarny. Poszczególne szkolenia będą odbywały się w odstępach czasowych liczących od kilku do kilkunastu tygodni. Szczegółowy harmonogram zostanie udostępniony na nowej platformie dedykowanej szkoleniom pracowników Uczelni www.szkolenia-rozwoj.uw.edu.pl w styczniu 2020 r., tj. wraz z uruchomieniem rejestracji do programu. Poszczególne etapy przygotowania i realizacji programu będzie można śledzić na stronie Zintegrowanego Programu Rozwoju https://zip.uw.edu.pl.

Dostosowanie do potrzeb

Aby zakres merytoryczny programu był jak najbliższy faktycznym potrzebom kadry kierowniczej, zapraszamy wszystkich pracowników administracji do udziału w krótkim badaniu ankietowym dostępnym pod linkiem:

https://forms.gle/2TuEXJBJGLivPX9G6

Ponadto w dn. 14-15 i 21 listopada br. przedstawiciele kadry zarządzającej oraz uczestników programu wezmą udział w warsztatach pn. „Rozwój kluczowych kompetencji kadry kierowniczej Uniwersytetu Warszawskiego”. Celem spotkań będzie wypracowanie priorytetowych zagadnień istotnych dla liderów Uniwersytetu Warszawskiego.

Rekrutacja do programu

Uczestnicy programu zostaną wskazani przez Rektora, Dziekanów, Kanclerza, Dyrektorów i Kierowników Jednostek. Osoby te zostaną zaproszone przez zespół ds. szkoleń do zapisania się do wybranej przez siebie grupy, rejestrując się na platformie jak wyżej.

Korzyści, wynikające z udziału w programie

  1. Uzyskanie wsparcia w realizacji zadań związanych z kierowaniem zespołem ze strony doświadczonych trenerów oraz innych uczestników znających dobrze specyfikę pracy w Uczelni.
  2. Udział w zajęciach dopasowanych do potrzeb pracowników Uniwersytetu, odpowiadających na konkretne problemy osoby kierującej zespołem, np. jak motywować pracowników z wykorzystaniem dostępnych środków, prowadzenie rozmów z pracownikami, podział zadań pomiędzy pracowników, monitorowanie ich realizacji, rozwiązywanie konfliktów i prowadzenie spotkań, planowanie rozwoju pracownika w perspektywie długiego stażu pracy, metody kierowania pracownikami z pokolenia Y i Z, tworzenie „włączającego” środowiska pracy.  
  3. Możliwość zbudowania relacji z innymi liderami jednostek Uczelni i wymiany doświadczeń, ciekawych rozwiązań i pomysłów.
  4. Udział w praktycznych warsztatach, nastawionych na ćwiczenia, dyskusję, rozwiązywanie case-ów, pracę w grupie.
  5. Komfortowe warunki szkolenia, dobra atmosfera na zajęciach, nastawienie na wsparcie w rozwoju, a nie ocenianie uczestników.

 

 

Pierwsze dyplomy Akademii Liderów rozdane!

Dodane dnia 2021.11.04

Dobiega końca I edycja Akademii Liderów UW – programu rozwoju kompetencji, skierowanego do pracowników administracji UW, którzy na uczelni kierują biurami, jednostkami, sekcjami lub mogą pełnić taką rolę w przyszłości. Pierwsi uczestnicy odebrali już swoje dyplomy.

Przeczytaj cały artykuł

Akademia Liderów – nowe szkolenia

Dodane dnia 2021.02.22

Ruszają kolejne szkolenia w ramach programu Akademii Liderów. W związku z sytuacja epidemiczną są one organizowane wyłącznie w formie zdalnej.

Przeczytaj cały artykuł

Praca zdalna – wyzwanie!

Dodane dnia 2020.11.26

„Organizacja pracy i zarządzanie zespołem rozproszonym w warunkach pracy zdalnej” oraz „Narzędzia informatyczne w pracy zdalnej” to nowe propozycje szkoleń dla pracowników administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Przeczytaj cały artykuł

Inauguracja Akademii Liderów

Dodane dnia 2020.10.06

Inauguracja Akademii Liderów odbyła się 5 października w formie online. Wzięli w niej udział między innymi: prof. Sambor Grucza – prorektor ds. współpracy i spraw pracowniczych, Pan Jerzy Pieszczurykow – kanclerz UW oraz autorka programu – prof. Mirosława Huflejt-Łukasik.

Przeczytaj cały artykuł

Jak kształcić zdalnie?

Dodane dnia 2020.09.16

W Programie ZIP powstały rekomendacje dla nauczycieli akademickich i kierowników jednostek dydaktycznych Uniwersytetu Warszawskiego w zakresie kształcenia zdalnego, będące odpowiedzią na wątpliwości i pytania związane z jakością kształcenia w trybie zdalnym.

Przeczytaj cały artykuł

Akademia Liderów na start!

Dodane dnia 2020.09.15

Pierwsze zajęcia w ramach Akademii Liderów rozpoczną się już na początku października. Rejestracja do grup zostanie otwarta w środę, 16 września, o godz. 14.00, na platformie szkolenia-rozwoj.uw.edu.pl.

Przeczytaj cały artykuł

Odwołana "Akademia Liderów"

Dodane dnia 2020.03.11

W związku z Zarządzeniem Rektora UW z 10 marca 2020 r. w sprawie zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 wśród społeczności UW informujemy o tym, że podjęto decyzję o odwołaniu inauguracji i zjazdów programu "Akademia Liderów", które miały odbyć się w okresie marzec- kwiecień...

Przeczytaj cały artykuł

Akademia Liderów - podsumowanie spotkania

Dodane dnia 2020.01.24

Spotkanie informacyjne Akademii Liderów zgromadziło ponad 180 przedstawicieli kadry kierowniczej i pracowników administracji.

Przeczytaj cały artykuł

Akademia Liderów – spotkanie informacyjne

Dodane dnia 2020.01.08

Zakończyły się prace merytoryczne nad programem Akademii Liderów. Wkrótce rejestracja! Zapraszamy na spotkanie informacyjne, które odbędzie się 21 stycznia o godz. 14.00 w Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych.

Przeczytaj cały artykuł

Priorytety Akademii Liderów

Dodane dnia 2019.11.28

Za nami warsztaty „Rozwój kluczowych kompetencji kadry kierowniczej Uniwersytetu Warszawskiego”, podczas których dyskutowano na temat priorytetów w pracy liderów UW.

Przeczytaj cały artykuł

Akademia Liderów - czas start!

Dodane dnia 2019.11.05

Zapraszamy do udziału w ankiecie, która pomoże określić zakres merytoryczny "Akademii Liderów" - nowego programu rozwoju kompetencji przywódczych dla kadry kierowniczej.

Przeczytaj cały artykuł

Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") aby zapewnić maksymalną wygodę w korzystaniu z naszego serwisu.

Zgadzam się Ukryj komunikat